רשת האינטרנט מלאה באינספור סיפורי הצלחה על אנשים פרטיים ובעלי עסקים אשר צילמו וידאו קצר והפכו לכוכבים כמעט בין רגע.
יצאנו לבדוק מה יכול להפוך כל סרטון פשוט לסרטון ויראלי אשר מתפשט כמו אש בשדה קוצים והאם ישנה נוסחת קסם שמתאימה לכולם.
מהו סרטון ויראלי?
בהגדרה, סרטון ויראלי הוא סרטון אשר מופץ או משותף פעם אחר פעם כך שהפופולריות שלו גדלה בכל שניה שעוברת בצורה אורגנית לחלוטין.
אחד הסרטונים הוויראליים ביותר בעולם הוא הסרטון של צ'ארלי (Charlie Bit My Finger) אשר במהלכו רואים שני אחים קטנים משחקים ואחד נושך את השני באצבע.
הסרטון הנ"ל צולם במקרה והופץ ליוטיוב (YouTube) ללא כוונת רווח כלשהי, אך בתוך זמן קצר זכה למאות מיליוני צפיות אשר הפכו אותו לסרטון הוויראלי ביותר בעולם.
לאחרונה, הסרטון הנ"ל נמכר כ- NFT (Non-Fungible Token) שהוא סוג של רישיון דיגיטלי אשר מבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין בסכום דמיוני של 760 אלף דולר.
האם יש נוסחת קסם שיכולה להפוך כל סרטון לוויראלי?
כל משרד פרסום יטען שיש לו את הנוסחה המנצחת – אך בפועל, אין נוסחה שניתן לשכפל אותה פעם אחר פעם. למרות זאת, בהחלט יש כמה עקרונות שיעזרו לך להפוך את הסרטון שלך לוויראלי, הנה העיקריים שבהם:
- סיפור – לא משנה עד כמה הסרטון שלך אקראי או דבילי לחלוטין, בסופו של יום הוא מספר סיפור כלשהו. סרטון טוב מספר סיפור שקל להתחבר אליו, קל לצחוק ולשתף אותו הלאה.
- אותנטיות – המכנה המשותף בין כל הסרטונים הוויראליים שהופצו פעם אחר פעם הוא האותנטיות שלהם. לעיתים קרובות, חברות פרסום מנסות לייצר באז סביב מותגים באמצעות סרטונים שמתחזים להיות סרטונים אותנטיים – לעיתים זה עובד ולעיתים פחות. לדוגמא, כשמותג התיקים הניו יורקי YAK PAK נכנס לישראל פורסם סרטון בו רואים בני נוער שמחביאים ספריי צבע בתוך התיק, משאירים אותו בתחנת אוטובוס ומזמינים משטרה אשר מופתעת מהתוצאה הסופית.
- רגש –לא משנה אם מדובר ברגשות חיוביים (אהבה, אופטימיות, אומץ וכדומה) או שליליים (שנאה, זעם, זלזול וכדומה), אבל כל סרטון טוב חייב להוציא מהצופה רגש כלשהו. ככל שרמת הרגש תהיה גבוהה יותר, כך הסרטון יהיה ויראלי יותר.
- זמן – כל סרטון יכול להפוך לוויראלי ברגע אחד. ישנם לא מעט סרטונים אשר בהתחלה לא בצעו את הפריצה הרצויה, אך פתאום נחשפו במקום הנכון אשר הפך אותם לוויראליים ומשותפים ללא הפסקה.
לסיכום, היום כל אחד יכול לעשות סרטון ויראלי "שישבור את האינטרנט" – כל מה שצריך זה סיפור טוב, אותנטיות, רגש וקצת זמן.