בעלי אתרים רבים בוחרים בשנים האחרונות לנסות ולקדם עצמאית את האתר שלהם. ההבנה ששני האלמנטים המרכזיים בכל קידום אתרים הוא תוכן בעל ערך באתר עצמו ומערך של קישורים איכותיים שמובילים לאתר, כאשר היום יש אפשרות של קניית קישורים מסודרת, משנים את עולם קידום האתרים. כן חשוב לדעת איזה קישורים תורמים לאתר ואיזה לא ולבנות מערך קישורים כמו המקצוענים בתחום.
קניית קישורים הפכה למרכיב מרכזי בסל השירותים של כל חברת קידום אתרים מקצועית. קישורים איכותיים שמובילים לאתר כלשהו היו מאז ומעולם בעלי השפעה גדולה על הדירוג שלו במנוע החיפוש גוגל וקניית קישורים כאלו משיגה יתרון על פני המתחרים.
עבור מי שורצים לעשות זאת לבד בדיוק כמו החברות המקצועיות ולחסוך את פערי התיווך של השירות, חשוב לציין שלא כל קישור תורם לאתר ויש קישורים שאפילו יכולים להזיק לקידום האתר. חשוב מאוד לדעת איך לקנות קישורים איכותיים ומאיזה להתרחק לפני שבוחרים לבצע הזמנה של קניית קישורים.
איך יודעים מהו קישור איכותי?
קניית קישורים איכותיים מבוססת על כמה פרמטרים שחשוב להכיר ויוצרים ערך גבוה יותר לקישור שקונים.
קישור איכותי
- רלוונטיות לאתר המקושר – מרכיב משמעותי מאוד הוא הרלוונטיות בין האתר המקשר לאתר המקושר. קישור טוב לאתר של עורך דין מקרקעין יהיה מאתר שעוסק בנדל"ן או מאתר של עורכי דין. הוא יהיה פחות איכותי אם יגיע מאתר של מדריך לכושר גופני. בשל כך מומלץ להזמין קניית קישורים באתרי נישה רלוונטיים לאתר שלכם.
- דירוג DA+DR – אלו הם מדדים שמדרגים את האיכות והסמכות של האתר ממנו יוצא הקישור. ככל שהמדדים גבוהים יותר אז הקישורים שלהם בעלי ערך רב יותר. רצוי לבחור קישורים מאתרים עם מדדים גבוהים יחסית.
- מיקום העמוד המקשר – הכוונה היא למיקום שלו בהיררכיה של האתר המקשר. קישור מעמוד הבית או קישור מעמוד ראשי של קטגוריה הוא בעל ערך רב יותר מקישור של תת עמוד של עמוד משנה של קטגוריה שולית באתר המקשר וכן הלאה.
- וותק האתר המקשר – ככל שלאתר המקשר יש יותר וותק הוא בדרך כלל בעל ערך רב יותר מבחינת גוגל. לא כדאי להתחיל בניית קישורים לאתר מאתרים חדשים שזה עתה קמו. עדיף אתרים וותיקים שצברו קרדיט חיובי ממנוע החיפוש.
- איכות התוכן – מומלץ על קניית כתבות יח"צ במקומונים או אתרי חדשות מובילים כיוון שהכתבות נתפסות כחלק אינטגרלי טבעי באותם אתרים ולכן הקישור מהם יהיה בעל ערך גבוה יחסית. כמובן שככל שיש קשר טוב יותר בין הקטגוריה או המדור באותו האתר ובין האתר המקושר, כך טוב יותר. כתבת יח"צ או ראיון יח"צ במקומון של פתח תקווה, עדיף במדור בריאות, יספק קישור מעולה עבור רופא שיניים מפתח תקווה וכן הלאה.
קישור לא איכותי
- קישורים מחוץ לארץ – גוגל מחפש קשר בין האתר המקשר לאתר המקושר. אם הקישור מגיע מאתר הודי על גינון ומקשר לאתר ישראלי של עורך דין, הדבר ידליק נורה אדומה.
- קישור מפורומים – התקופה של הפורומים חלפה לה מעולם קידום האתרים. רוב הקישורים משם הם לא בעלי ערך כלשהו ויכולים אף להזיק אם הם בכמות גדולה וללא סיבה מצדקת מבחינת מנוע החיפוש גוגל. עוד נורה אדומה.
- אתרים שליליים – קישורים מאתרים למבוגרים, אתרים שעוסקים בסמים, הימורים או תנועות פוליטיות קיצוניות גם לא נחשבים בריאים במיוחד וכדאי להתרחק מהם.
בניית קישורים לאתר בצורה חכמה ועקבית יכולה לעשות פלאים. צריכים לבחור נכון את המקור לקישורים הללו והדרך למיקומים גבוהים בגוגל פתוחה בפניכם.